niedziela, 14 kwietnia 2024

Moonlight Drive - Przejażdżka w Świetle Księżyca

Mimo, że utwór ten pojawił się dopiero na drugim albumie, był początkiem historii The Doors jako zespołu. W pewien słoneczny dzień w lipcu 1965 roku Ray Manzarek snuł się leniwie w okolicach plaży Venice, kiedy nagle natknął się na znajomego z UCLA, którego od pewnego czasu nie widywał. Był nim Jim Morrison. Przywitali się ciepło, a gdy Ray zapytał Jima co ostatnio porabiał, zaskoczony usłyszał, że pisał piosenki. Odparłem na to: "No, nieźle" - wspominał Ray(...) I tak usłyszałem "Moonlight Drive" a po pierwszych czterech linijkach powiedziałem: "To najlepszy rockowy tekst jaki kiedykolwiek słyszałem. Słyszałem już w głowie zmiany akordów i rytm - moje palce natychmiast zaczęły się poruszać. Spytałem go, czy ma coś jeszcze, na co odparł "Ależ tak, całe mnóstwo."

 


Popłyńmy do księżyca

Przez fale się przedrzyjmy

W wieczór zanurzmy

Gdy miasto śpi, by twarz swą skryć

Wypłyńmy dziś wieczór, kochana

Naszej próby przyszedł czas

Nad ocean przywiozłem cię

W świetle księżyca jadąc

 

Popłyńmy do księżyca

Przedrzyjmy się przez fale

Poddajmy się światom, które czekają

I w nas się wtulić chcą

Wszystko już załatwiliśmy tu

Wahań minął czas

W rzekę wkroczyliśmy

W świetle księżyca jadąc

 

Popłyńmy do księżyca

Przedrzyjmy się przez fale

Wyciągasz dłoń, bym trzymał cię chcesz

Lecz ja prowadzić cię nie mogę.

Spokojnie, kocham cię

Spadamy w dół przez mokre lasy

W świetle księżyca jadąc

Północą, w świetle księżyca.

Chodź kochana, na przejażdżkę.

 

W dół, gdzie oceanu szum

Pojedziemy całkiem blisko.

Będzie nieźle nam

Ach, kochana

zatoniemy dziś.

W dół pójdziemy, dół, dół, dół.

 

  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz